chip&PIN

Güvenli alışveriş için işlemlerinizi mutlaka şifre ile yapın!

Daha güvenli ve hızlı alışveriş için şifre (PIN) almadığınız kartınız kalmasın!

Şimdi ne yapmalıyım?

Kartınızın şifresini Garanti İnternet Şubesi'nden veya 444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı'ndan sırasıyla 2 ve 1'i tuşlayarak hemen oluşturabilirsiniz. Şifreniz, yapacağınız ilk alışveriş veya Paramatik işleminde kartınıza yüklenecektir. Bir sonraki işleminizde ise artık şifreniz size sorulacaktır.

Unutmayın, şifrenizi almanız için bankadaki bilgilerinizin güncel olması gerekir. Bilgilerinizde hata varsa Garanti Bankası Şube'lerinden güncellenmesini isteyebilirsiniz.

Kartınızı yurt dışında kullanırken

Kartınızı yurt dışında şifrenizle kullanmaya devam edebilirsiniz. Ziyaret ettiğiniz ülkelerde chip&PIN sistemine geçildiyse ülkemizde kullandığınız gibi mevcut şifreniz ile kartınızı kullanmaya devam edersiniz. Bu sisteme geçmeyen ülkelerde ise sizden eskiden olduğu gibi imzanız istenecektir.

Şifrenizi kullanmak çok kolay ve hızlı!

  • Ödeme yapacağınız zaman, satış görevlisi çipli kartınızı okuyucuya yerleştirecektir.
  • Kart okuyucu sizden şifre giriş cihazına şifrenizi (PIN) girmenizi isteyecektir.
  • Alışveriş tutarınızı kontrol ettikten sonra 4 rakamdan oluşan şifrenizi (PIN) girin, ödemenizi onaylamak için "Giriş" / "Enter" tuşuna basın.
  • Şifreniz (PIN) size özel olduğu için ekranda görünmez. Onun yerine her rakamı simgeleyen asteriksler (****) olacaktır.
  • Eğer şifrenizi (PIN) girerken hata yaparsanız, "Temizle" / "Clear" tuşuna basın ve şifrenizi (PIN) tekrar girin.
  • Ekran, sizi ödeme işlemini gerçekleştirdiğinize dair bilgilendirecektir. Ödeme onayından sonra, kart okuyucu size slip verecektir.
  • Mağaza chip&PIN sistemine geçmediyse imza atarak ödeme yapabilirsiniz.
SIKÇA SORULAN SORULAR

Şifre (PIN) nedir?

Şifre (PIN), sizin alışverişteki kimlik numaranızdır. 4 rakamdan oluşan bu şifre (PIN) sayesinde kartınızın gerçek sahibi olduğunuzu ispatlıyorsunuz. Ödemenizi şifrenizi (PIN) tuşlayarak onaylıyorsunuz.

Çip nedir?

Kredi kartınızın üzerinde bulunan ve kişişel bilgilerinizi manyetik şeritten daha da güvenli taşıyan bir ortamdır. Kart sahteciliğini ve dolandırıcılığını neredeyse imkansız hale getirir.

chip&PIN ile alışverişler neden daha güvenli?

Kredi kartınızla yaptığınız işlemlerin güvenli olması için 2 ana unsur mevcuttur: Birincisi kartın gerçek olması, ikincisi kartı kullanan kişinin kartın gerçek sahibi olması.
Çip ilk şartı, şifre (PIN) ise ikincisini sağlar. Yani çip sahte kart basımını, şifre (PIN) de kayıp ve çalıntı kart kullanımını önler.

Şifremi (PIN) nasıl öğreneceğim?

Aşağıdaki kanallardan asıl ve ek kartlarınız için hemen şifre oluşturabilirsiniz:

  • 444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı'nı arayıp sırasıyla 2 - 1'i tuşlayarak,
  • İnternet Şubesi "Kart İşlemleri" / "Şifre İşlemleri" adımından,
  • SMS yoluyla: SIFRE yazıp, kartın son 6 hanesi, anne kızlık soyadının ilk 2 harfi, kartınızın arkasındaki güvenlik kodunun ilk 2 hanesini aralarında boşluk bırakıp 3340'a göndererek şifrenizi (PIN) belirleyebilirsiniz.

Eğer şifrenizi unutursanız veya bilmiyorsanız 444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı'ndan veya İnternet Şubesi'nden yeni şifre belirleyebilir,
birden fazla kartınız var ve bunlardan bir kısmı için şifrenizi biliyorsanız 444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı ve İnternet Şubesi'nden "Şifre Eşitleme" adımından mevcut şifrenizi diğer kartlarınız içinde de tanımlayabilirsiniz.

Ek kartım için nasıl şifre alabilirim?

444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı'ndan sırasıyla 2 ve 1'i tuşlayarak veya İnternet Şubesi'nden ek kartlarınız için hemen şifre oluşturabilirsiniz. Dilerseniz 444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı ve İnternet Şubesi'nden "Şifre Eşitleme" adımından mevcut kart şifrenizi ek kartınız için de tanımlayabilirsiniz.

Şifremi nasıl değiştirebilirim?

Mevcut şifrenizi kullanabileceğiniz gibi şifrenizi 444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı'ndan sırasıyla 2 ve 1'i tuşlayarak, İnternet Şubesi veya Garanti Paramatik'lerden değiştirebilirsiniz.

Şifrenizi yanlış girerseniz

Alışveriş sırasında şifrenizi yanlış girerseniz, "Temizle" / "Clear" tuşuna basın ve şifrenizi (PIN) tekrar girin.
Eğer şifrenizi (PIN) 3 kez üst üste yanlış girerseniz, kartın şifresi kullanıma kapatılacaktır.
Kartınızın blokesini kaldırmak için 444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı'ndan sırasıyla 2 ve 1'i tuşlayarak tekrar şifre almalısınız.

Şifrenizi (PIN) seçmek ve hatırlamak için

Şifrenizi (PIN), sizin için hatırlaması kolay, diğer insanlar için tahmin edilmesi zor rakamlardan seçiniz. Şifrenizin (PIN) telefon numaranızın bir kısmı, doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilir olmamasına dikkat ediniz.

Şifrenizi (PIN) güvenli kullanmak için

  • Şifrenizi (PIN) kimseye söylemeyiniz.
  • Şifrenizi (PIN) kartınızın üstüne yazmayınız.
  • Şifrenizi (PIN) girerken eliniz ve vücudunuzla gizleyiniz.

Şifrenizin (PIN) blokesini kaldırmak için

Şifrenizi 3 kez üst üste (farklı mağazalarda da olsa) yanlış girdiğinizde şifreniz geçici olarak bloke olacaktır. Bu durumda 444 0 700 Garanti Özel Bankacılık Hattı'ndan sırasıyla 2 ve 1'i tuşlayarak tekrar şifre almanız gerekmektedir. İmzanızı kullanarak kartınızla alışveriş yapmaya devam edebilirsiniz.

Eğer mağaza chip&PIN'i kabul etmezse

Eğer alışveriş yaptığınız mağaza henüz chip&PIN teknolojisine geçmediyse, eskiden olduğu gibi işleminizi imzanızla onaylamanız istenecek.

Kartımı teslim aldığımda kullanıma ne zaman açılacak?

Kartınız güvenliğiniz nedeni ile kullanıma kapalı gönderilir. Kartınızı teslim aldığınıza dair bilgi kuryeden tarafımıza iletildiğinde kartınız otomatik olarak kullanıma açılır. Kartınızı hemen kullanıma açmak için ise kartınız size ulaştığında şifre almanız gerekmektedir. Şifrenizi Garanti internet Şubesinden, 444 0 333 Alo Garanti’den sırasıyla 1 ve 2’yi tuşlayarak veya SIFRE yazıp, kartınızın son 6 hanesi, anne kızlık soyadınızın ilk 2 harfini, kartınızın arkasındaki güvenlik kodunun ilk 2 hanesini aralarında boşluk bırakıp 3340'a göndererek alabilirsiniz. Belirlenen şifreniz ilk alışveriş işleminde kartınıza yüklenecektir.

Kredi kartlarımın limitini arttırmak istiyorum. Nasıl başvurabilirim?

Bankamızda kayıtlı cep telefonu numaranızdan ARTIR, KART SON 6 HANE ve İSTENEN LİMİT bilgisini aralarında birer boşluk bırakarak 3340'a SMS gönderebilirsiniz. (Örnek: ARTIR 353010 2000 )
Yurtdışından talepte bulunmak için 3340 yerine 0532 752 33 40’a sms gönderebilirsiniz.

Hangi yasa kapsamında internetten harcama için talimat vermem gerekiyor?

27/10/2016 tarihinde Banka ve Kredi Kartı yasası düzenlemeleri kapsamında yayımlanan yasa kapsamında, kredi kartları ve banka kartları için internetten harcama yapabilmek için talimat verilmesi gerekmektedir.

Kredi kartlarım ile internetten harcamaya devam edebilmek için, hangi kanallardan talimat verebilirim?

Yasa gereği, kartlarınız ile internette harcama yapmaya devam edebilmek için 17 Ağustos 2017 tarihine kadar aşağıdaki kanallardan talimat vermeniz gerekmektedir:

  • 444 0 333 Alo Garanti
  • Şubeler
  • BonusFlaş (Daha Fazlası > Ayarlar > Kart ayarları > Internet Üzerinden Alışveriş)
  • SMS ile ONAY yazıp kart son 6 haneyi 3340’a göndererek talimat verebilirsiniz.

17 Ağustos 2017 tarihine kadar internetten harcama yapmaya devam edebilecek miyim?

Mevcutta, kartlarınız internet harcamalarına açık ise, 17 Ağustos tarihine kadar değişiklik yapmadığınız taktirde internet üzerinden alışveriş yapabilirsiniz. 17 Ağustos’a kadar talimat vermemeniz durumunda, ilgili kartlarınızı 17 Ağustos tarihinde internet harcamalarına kapatılacaktır.

17 Ağustos’a kadar talimat vermediğim durumda ne olur?

Talimat vermemeniz durumunda kartınız 17 Ağustos 2017 tarihine kadar internet harcamalarına açık kalır, 17 Ağustos’tan sonra ise internet harcamalarına otomatik olarak kapatılır. Internetten harcama yapabilmek için tercihlerinizi değiştirmeniz gerekir.

Kartlarımın internetten harcama yapma özelliğini hangi kanallardan değiştirebilirim?

Dilediğiniz zaman, kartlarınızın internetten harcama özelliğini aşağıdaki kanallardan değiştirebilirsiniz.

  • 444 0 333 Alo Garanti
  • Şubeler
  • BonusFlaş (Daha Fazlası > Ayarlar > Kart ayarları > Internet Üzerinden Alışveriş
  • Garanti Cep (Hesaplar ve Ürünler > Kartlar > Tercihini değiştirmek istediğiniz kart > İnternet üzerinden alışveriş) Garanti Internet (Kart > Tercihini değiştirmek istediğiniz kart > Kart Bilgileri > Güvenlik Bilgileri > Internetten Alışveriş)

Paracard’ım için de internetten harcama yapmaya devam edebilmek için talimat vermem gerekiyor mu?

Yasa kapsamında Paracard’ınız için de 17 Ağustos 2017 tarihine kadar talimat vermeniz gerekmektedir. Aşağıdaki kanallardan, talimat verebilirsiniz.

  • 444 0 333 Alo Garanti
  • Şubeler
  • BonusFlaş (Daha Fazlası > Ayarlar > Kart ayarları > Internet Üzerinden Alışveriş)
  • SMS ile AÇIK yazıp kart son 6 haneyi 3340’a göndererek talimat verebilirsiniz.

Sanal kartlarım için de internetten harcama için 17 Ağustos 2017 tarihine kadar talimat vermem gerekir mi?

Hayır, sanal kartlarınız için bir talimat vermenize gerek bulunmamaktadır.

Ek kartlarım için de internetten harcama için 17 Ağustos 2017 tarihine kadar talimat vermem gerekir mi?

Evet ek kartlarınız için de internetten harcama için 17 Ağustos 2017 tarihine kadar talimat vermeniz gerekmektedir.

Kartımın yurtdışı alışverişlerine açık kalması için de bir talimat vermem gerekli mi?

Hayır, ilgili yasa kapsamında kartınızın sadece internet harcamaları için talimat vermeniz gerekmektedir.